Odsłon : 4843403

Środowiskowe Ogniska Wychowawcze / Przedszkola / Punkty Przedszkolne Towarzystwa Przyjaciół Dzieci

Drukuj Email

KOLONIA SOCJO- ARTETERPEUTYCZNA w Kowarach

Wyjazd na kolonię nastąpił w dniu 10 lipca o godzinie 7 rano z Maszewa i 9.00 ze Szczecina autokarem. Na miejsce dotarliśmy o godzinie 17.00. W czasie podróży mieliśmy czas na wspólne zapoznanie się i śpiewanie wakacyjnych piosenek.

W czasie trwania turnusu odbyły się 2 całodniowe wycieczki w góry prowadzone przez przewodnika. Zwiedziliśmy wówczas Muzeum Ziemi „Juna”, Wodospad Szklarki, Park Miniatur, Świątynię Wang w Karpaczu.   Zwiedziliśmy także Kowarskie Sztolnie (do których dotarliśmy pieszo),kaplicę Św. Anny  oraz wystawę zabytków Dolnego Śląska zorganizowaną przez Stowarzyszenie Miłośników Kowar.

Dzieci wzięły udział w prelekcji „Walończyka” Jarosława, dotyczącej historii obszarów Karkonoszy.

Będąc w wiosce średniowiecznej Kopaniec, koloniści poznali historie średniowiecza, charakter zabaw i życia tamtego wieku. Słuchali i uczyli się pieśni średniowiecznych, grali na instrumentach oraz uczyli się tańca średniowiecznego. Z powodu upałów wielką atrakcją był wyjazd do Jeleniej Góry na basen. Uciechom nie było końca.

Będąc z wizytą u Walończyków (Stara Chata Walońska), dzieci przeszły próbę czterech żywiołów. Prócz otrzymanych upominków w postaci minerałów, mieliśmy okazję wybrać się nad rzekę Kamienną, gdzie szukaliśmy zatopionych ametystów. Pieczenie kiełbasek oraz jazda konna uwieńczyły wizytę u pana Juliana.

Zorganizowane zostały także wycieczki w góry Sokoliki.  W ramach obchodów Dni Kowar spotkaliśmy się z burmistrzem tego miasta, który przybliżył nam historię miasta oraz przedstawił kilka legend    z związanych z miastem.

W ramach zajęć arte - terapeutycznych koloniści  wykonali   herby swoich grup różnymi technikami. Prace wręczono właścicielom Ośrodka, a herb Kowar wręczono Burmistrzowi Miasta Kowary.

Na życzenie dzieci w niedzielę chodziliśmy do kościoła p.w. Matki Boskiej Częstochowskiej w Wojkowie.

Dzieci bardzo chętnie brały udział w dniach sportu, zabawach przy muzyce, w różnego rodzaju konkursach (tańca, konkurs mody, wystawę zebranych minerałów,   czy malowanych, bądź wyklejanych  przez siebie obrazków).

Starania ich nagradzane były drobnymi gadżetami lub słodyczami.

Wszyscy koloniści przeszli chrzest górski, który odbywał się w trzech etapach. Na zakończenie wręczone zostały akty chrztu, na których widniało obrane przez kolonistę imię związane z górami Karkonosze oraz zawieszka z ametystem na szczęście.

Dzieci miały też okazję spotkać się z paralotniarzami, między innymi z trzykrotnym mistrzem Polski Grzegorzem Olejnikiem z Wrocławia. Korzystając z okazji, że właściciel ośrodka Dariusz Szamański oraz ochroniarz ośrodka pan Krzysztof są również paralotniarzami, koloniści mieli okazję dokładnego obejrzenia sprzętu i zasięgnięcia informacji dotyczącej tej ekstremalnej dyscypliny sportu.

Organizowane były także konkursy przez wychowawców kolonii i samorząd kolonijny.

Były to: konkurs czystości sal, wiedzy o Kowarach, znajomości kamieni występujących w tych rejonach, Idol oraz konkurs na kolonijną piosenkę.

List do Króla Gór Karkonosze

Chcemy podziękować Ci Królu za to,

że mogliśmy chodzić po zboczach Twoich gór,

podziwiać wspaniałe widoki i miauczeć, że bolą nas nogi.

Drogi Królu, najbardziej podobały się nam spacery i zdobywanie szczytów Twoich gór, śpiewy przy ognisku, dyskoteki oraz wszyscy koloniści i wychowawcy z ośrodka Wojków.

Dziękujemy Ci Królu, że mogliśmy tu przyjechać.

Chcielibyśmy jeszcze  tutaj zostać, ale nie możemy.

Czeka na nas dom i szkoła.

Będziemy o Tobie pamiętać i  o  Was  wszystkich.